Ang Dung Ngo / Publications récentes

Articles de périodiques

2009

Tran, Nguyen Duy Phuong, Anh Dung Ngô, Louis Lamarche et Phieu Le-Huy. 2009. «Development of a flexible protective system for press-brakes using vision, part IV : investigation on the error of the kinematic parameters ». In 55 Kongress der Gesellschaft für Arbeitswissenschaft (Dortmund, Deutschland, März 04-06, 2009), p. 543-546.

2008

Hallé, Stéphane, Sylvie Nadeau, P. Déry, P. Doucet, R. Gilbert, L. Gratton, A.D. Ngo, Jean Arteau, H.A. Bouzid, J. Brousseau, P. Dessureault, Frédéric Laville, Phieu Le-Huy, Françoise Marchand, Yvan Petit, D. Rodier et Marc Thomas. (2008) L'intégration de connaissances en santé et sécurité du travail en formation universitaire - le cas du génie mécanique. Hygiène et sécurité du travail, vol. 210, pp. 59-63.

2007

Ngo, A. D. Hallé, S. Nadeau, S. Déry, P. Doucet, P. Gilbert, R. Gratton, L. Arteau, J. Bouzid, H. Brousseau, J. Dessureault, P. Gauthier, F. Laville, F. Le Huy, P. Marchand, F. Petit, Y. Rodier, D. Thomas, M. (2007) Le défi de l'intégration des connaissances en santé et en sécurité du travail - génie mécanique, Travail et Santé - volet articles de vulgarisation, vol. 23, (4), pp.36-39.

2006

Tran, Nguyen Duy Phuong, Anh Dung Ngo et Louis Lamarche. (2006) Development of a flexible protective system for press-brakes using vision part 1: algorithm. In IEEE International Symposium on Industrial Electronics (Montreal, Que., 9-13 July 2006). En ligne. Vol. 1, pp. 630-634. Piscataway, NJ: Institute of Electrical and Electronics Engineers. In IEEE Xplore. [New York, N.Y.] : Institute of Electrical and Electronics Engineers.

Articles de conférence

2009

Tran, N.D.P. & Ngo, A. D. & Lamarche, L. & Le‑Huy, P. (2009) Development of a flexible protective system for press‑brakes using vision, Part IV : investigation on the error of the Kinematic Parameters, Bericht zum 55 Kongressder Gesellschaft Für Arbeitswissenschaft, Dormund, Allemagne, pp.543‑546, GIA Press‑5461, ISBN 978‑3‑936804‑07‑9.

2008

Hoang, P. & Ngo, A. D. (2008) Behavior of laminated fiber composite T‑joint under web pull‑off static tensile loading using finite‑element analysis, Design, Manufacturing and Applications of Composites : 7th Joint Canada‑Japan Workshop on Composites, Fujisawa, Kanagawa, Japon, pp.207‑221, DEStech Publications Inc., ISBN 978‑1‑932078‑96‑1.

Ngo, A. D. & Ho, T.N. (2008) Composites : Effects of Humidity and Temperature on the Tensile Properties of Hemp and Coir Fibers Reinforcements, Proceedings of the 1st International Conference on Environment and Natural Resources, Ho Chi Minh, Viêt Nam, pp.111‑114.

2007

Tran, N.D.P. Ngô, A.D. Lamarche, L. Le-Huy, P. (2007) Development of a Flexible Protective System for Press brakes using Vision Part II: Investigation on the Practicability, 1st International Conference on Industrial Risk Engineering, CIRI, Montréal, Canada, pp.396-401.

2006

Ngo, A. D. Tran, N.D.P. Lamarche, L. Le-Huy, P. (2006) Développement d’un système de protection pour les presses-plieuses basé sur la vision, Partie I: Algorithme, Acte du colloque de l’Acfas sur la recherche en SST: Anciens risques et enjeux actuels, Symposium – Sécurité des équipements et procédés industriels, Montréal, Canada.

Tran, N. Ngo, A. D. Lamarche, L. (2006)Development of a flexible protective system for press-brakes using vision part 1: algorithm, IEEE International Symposium on Industrial Electronics, Institute of Electrical and Electronics Engineers, Montreal, Canada, vol. 1, pp.630-634.

Ho, T.N. Ngo, A. D. (2006) Prediction of Environmental Effects on the Mechanical Behavior of Hemp and Coir Fibers using Artificial Neural Networks, proceeding of Sixth Joint Canada-Japan Workshop on Composites, Toronto, Canada, p.20.

Rapports techniques

2008

Ngo, A. D. & Le, T.C. (2008) Rapport d’analyse de la gestion de risques relatifs aux travaux en tuyauterie de procédés techniques dans les secteurs hors construction, 35 pages, soumis à la Direction de la qualification réglementée de la Commission des partenaires du marché du travail.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License